MSN status



Arhiva
« » kol 2014
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Live na twitteru
Anketa
Jesi li kad u školi ...?




Blog
nedjelja, prosinac 27, 2009


Što je mentalno (psihičko) zdravlje?


Kad čujemo termin mentalno zdravlje, mnogi od nas pomisle na mentalne (psihičke) bolesti. Mentalno zdravlje je puno više od odsutnosti mentalne bolesti i povezano je sa mnogim aspektima naših života uključujući:
-         Kako se osjećamo kada smo mi u pitanju
-         Kako se osjećamo kada su u pitanju druge osobe
-         Kako se suočavamo sa zahtjevima života

Što utječe na moje mentalno zdravlje?

Mnogo stvari svakodnevno utječe na naše mentalno zdravlje. Neke od njih ne možeš kontrolirati (kao npr. ponašanje drugih ljudi, životni događaji), a neke možeš kontrolirati (npr. tvoj stav, tvoji odgovori na ponašanje drugih i životne događaje, način na koji doživljavaš stvari). 
Biti mentalno, tj. psihički zdrav je jednako važno kao i biti fizički zdrav. Iako su ta dvije vrste zdravlja povezane, svaki od njih zatjeva malo drugačiji pristup. 

Kako mogu brinuti o svom mentalnom zdravlju?

Zdrav životni stil je onaj koji podupire tvoje i fizičko i psihičko zdravlje. 
Ostati fizički zdrav/a znači pobrinuti se da jedeš zdravu hranu, da se redovito baviš fizičkom aktivnosti, sportom, i oprezno postupati sa tijelom izbjegavanjem pušenja, alkohola i drugih droga.
Također, to znači i brinuti o sebi kada se osjećaš loše ili bolesno – odmarajući se, pobrinuti se bolje o sebi, i otići liječniku/ici.
Ostati mentalno zdrav/a znači nositi se sa svakodnevnim mislima i osjećajima. To uključuje rad na svojim mislima i osjećajima (razumjeti što su, zašto ih imamo i kako najbolje na njih reagirati), bitno je i raditi na stvarima u svom životu koje utječu na tvoje misli i osjećaje (kao npr. na tvojim prijateljstvima, vezi s partnerom/icom, odnosu sa roditeljima i bližnjima, kako provodite svoje vrijeme, i o svojoj prehrani)
Također, briga o mentalnom zdravlju uključuje i brigu o sebi kada se osjećaš loše, slabo, pod stresom, uzrujan/a, ili tužan/na – radeći stvari koje ti pomažu da se osjećaš bolje,razgovarajući sa nekom osobom od povjerenja i po mogućnosti posjećujući liječnika/icu ili savjetovatelja//icu. 

Zapamti: Kada dijeliš brigu s nekim, možeš ju prepoloviti, a kad držiš brigu u sebi, možeš ju udvostručiti..


Podijeli na Fejsu

 

psihoteka @ 22:21 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
Anketa
Brineš li svakodnevno o svom mentalnom zdravlju?




Prati Pro100r i na fejsu ;)